Verslag van de 100 van Spijkenisse

Op zondag 29 juni jongstleden is onder schitterende omstandigheden op de atletiekbaan van SPARK voor de tweede keer ‘de 100 van Spijkenisse’ gelopen, georganiseerd door Stichting Estafetteloop.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om 8 uur zijn 4 teams en een sololoper gestart voor de honderd kilometer, om 10 uur gevolgd door Team Spark dat 80 kilometer gelopen heeft. Om 1 uur zijn  2 teams en twee ultralopers begonnen aan de 50 kilometer. Alle afstanden zijn volledig op de 400 meter atletiekbaan gelopen. Dit betekent maar liefst 250 rondes voor de 100 kilometer per team! Het is een estafetteloop, het stond de teams vrij de wisselpunten te kiezen. Stichting Estafetteloop had de primeur door de registratie elektronisch met chip en tijdmatten te laten verlopen. De apparatuur hiervoor en het gebruik van de atletiekbaan is kosteloos ter beschikking gesteld door  atletiekvereniging SPARK.

Team Tijd Afstand Km/Uur Team/Solo
Hopeloos 7:16:42 100 13.8 Team
Matties2 7:36:43 100 13.2 Team
Kanjers 7:37:06 100 13.1 Team
Matties 8:31:20 100 11.7 Team
Team Spark 5:25:23 80 14.8 Team
Frans 7:55:56 70 8.8 Solo
Team Albrandswaard 3:25:40 50 14.6 Team
Ladies
4:20:16 50 11.5 Team
Peter 4:39:10 50 10.8 Solo
Marco 3:39:24 38.4 10.5 Solo

Het was een zeer geslaagde dag met alleen winnaars. Meedoen en de gezelligheid waren de sleutelwoorden bij deze loop. De dag werd afgesloten met een barbecue met de deelnemers, deze kreeg een extra accent door het gezamenlijk bekijken van de voetbalwedstrijd van Nederland tegen Mexico, die we op het nippertje wonnen

Stichting Estafetteloop organiseert dit soort lopen om geld in te zamelen voor lokale goede doelen. Dit jaar gaat de opbrengst naar de Stichting Puik. Naast deze wedstrijd is op 21 juni geld opgehaald tijdens een collecte en de verkoop van lekkernijen op de weekmarkt in Spijkenisse. In oktober wordt er nog een huis-aan-huis collecte in Spijkenisse gehouden.

De eerstvolgende loopwedstrijd is de Marathon Du Medoc op 13 September.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA