Sport en een goed doel een prachtige combinatie!

De Stichting Estafetteloop zet zich al een aantal jaar in voor lokale goede doelen in Spijkenisse. Voor 2015 was de Stichting Welzijn Ouderen Spijkenisse gekozen.
Gedurende het jaar heeft de Stichting verschillende activiteiten georganiseerd. Ook dit jaar is 100 kilometer estafettewedstrijd van Spijkenisse georganiseerd waarvan de opbrengst volledig ten goede kwam van het goede doel. Verder werden in het jaar verschillende collectes gehouden.
Voorzitter Bob Westerduijn vergezeld van Brigitte Ooms en Hans Griep bracht zelf op 8 februari jl. een cheque van 2000 Euro naar Stichting Welzijn Ouderen aan het Goudenregen plein waar hij hartelijk verwelkomd werd door een grote delegatie van SWO. ‘We zijn ontzettend blij met deze donatie. We hebben hard een nieuwe bus nodig voor het vervoer van ouderen.
De Stichting Welzijn Ouderen Spijkenisse zien het als hun taak om een actieve bijdrage te leveren aan de zelfstandigheid, gezondheid en het geluk van seniore inwoners in de gemeente Spijkenisse. Mensen zijn gelukkiger en gezonder als ze in hun eigen omgeving leven, ze kunnen meedoen, er bij horen en gezien worden. In de levensloopbenadering komen deze behoeften allen aan de orde. Vandaar dat het werk, de diensten en activiteiten van de SWO op de levensloopbenadering zijn afgestemd. Behoefte aan behoefte aan sociaal contact is een sleutelwoord en goede en veilige transportmiddelen zijn hiervoor hel belangrijk. De donatie van de stichting estafetteloop zal worden gebruikt voor de aanschaf van en nieuwe bus aldus Ron Janssens van het SWO

IMG_7208
‘We kiezen steeds een ander doel, waar mensen in Spijkenisse een binding mee hebben.’ aldus voorzitter Bob Westerduijn. In 2016 zal de opbrengst ten goede komen aan het hospice de Waterlelie in Spijkenisse