Rederij Fortuna

Rederij Fortuna is een bekend verschijnsel in Spijkenisse, velen hebben de schepen weleens zien liggen in de haven aan de Veerweg tegenover de molen.

Vele arrangementen zijn mogelijk om iets te vieren op één van de twee schepen. Van een Moonlight Cruise met z’n tweeën tot een dagje uit met de hele familie. Fortuna biedt reisjes aan voor zowel particulieren, bedrijven als verenigingen. Een sympathiek bedrijf met eigenaar Baris die niet lang hoefde na te denken om ons met een flink bedrag te sponsoren.

Wij worden geholpen door een van de werknemers van Fortuna, Petra den Braber. Ze is zelf sinds vele jaren een bekend atlete uit Spijkenisse. Dit verzoek van Petra kon hij niet weigeren. Daarnaast is Baris bekend met het geweldige werk dat het Hospice verricht in die situaties waar hulp zo nodig is. Goede doelen vinden vaak een gewillig oor bij Baris, niet alleen de Sponsorloop naar Hürth, maar ook de Roparun kan rekenen op een bijdrage van directeur Baris. Eén van de redenen waarom de Stichting zich concentreert op lokale initiatieven is de band versterken tussen de inwoners van Spijkenisse en de plaatselijke bedrijven en organisaties. De Rederij Fortuna is een prachtig voorbeeld van juist die lokale betrokkenheid.

Nogmaals hartelijk dank, aan de heer Baris en alle medewerkers van Rederij Fortuna, voor de gift aan de Stichting Estafetteloop!