Manifestatie op de weekmarkt Spijkenisse

De Stichting Estafetteloop heeft tot doel lokale initiatieven te ondersteunen, het combineert  sportieve prestaties met het inzamelen van sponsorgeld. Afgelopen zaterdag 16 juni stond een kraam van de Stichting op de weekmarkt van Spijkenisse. Leden van de Stichting waren,  samen met vrijwilligers van het Hospice, actief met het onder de aandacht brengen van het Hospice en de sponsorloop die de Stichting in september organiseert. Deze loop gaat van Spijkenisse naar Hürth, de zustergemeente van Spijkenisse in Duitsland, een afstand van ruim 600 kilometer.
Naast informatie konden in de kraam eigengemaakte brownies en kokoskoeken, donuts van de Donut Express (http://www.donutexpress.nl/ ) en koeken van bakkerij ‘t Stoepje (http://www.stoepje.nl/) gekocht worden.
De verkoop verliep goed en ook werd ruim gegeven via de collectebussen. Dit alles resulteerde in een opbrengst van  € 541.11. ‘Dit is een bedrag waar we van tevoren alleen maar van konden dromen’, aldus Kees Gerritsen, penningmeester van de Stichting.

Hartverwarmend waren de reacties van het winkelend publiek. Er was weinig uitleg nodig, de naam de Waterlelie was in de meeste gevallen al voldoende om de mensen de portemonnee te laten trekken. Ook de persoonlijke verhalen die ongevraagd verteld werden, bevestigen onomstotelijk de maatschappelijke relevantie en importantie van het Hospice.
Ook voor de vrijwilligers van het Hospice was het een bijzondere ervaring om zoveel mensen van de Stichting zo enthousiast aan het werk te zien voor hun Hospice de Waterlelie.