Hospice De Waterlelie goede doel 2016

De Stichting Estafetteloop heeft sinds 2012 de traditie lokale goede doelen te ondersteunen door dit te combineren met hardlopen. Het doel is tweeledig, ondersteuning van een maatschappelijk relevant doel en het enthousiasmeren voor de atletiek.

Voor het jaar 2016 is Hospice de Waterlelie als goed doel gekozen. De hospice is gevestigd aan de Groene Kruisstraat in Spijkenisse en biedt onderkomen aan mensen die naar verwachting nog maar korte tijd te leven hebben. De verzorging en/of verpleging is thuis niet (meer) mogelijk en een behandeling in een ziekenhuis is niet langer noodzakelijk.
Het hospice is bedoeld voor alle bewoners van Voorne-Putten en Rozenburg en staat open voor iedereen, ongeacht de aard van de ziekte of levensbeschouwing. Hospice ‘de Waterlelie’ biedt plaats aan vijf bewoners die elk de beschikking hebben over een eigen kamer.

Familie en vrienden zijn welkom om de bewoner te bezoeken en kunnen, indien gewenst, een deel van de zorg op zich nemen. Het is ook mogelijk om te overnachten. Er is in het hospice één logeerkamer aanwezig. Ook zijn er verschillende gemeenschappelijke ruimten, zoals een huiselijk ingerichte woonkamer, een keuken en een sfeervol aangelegde tuin.

Vrijwilligers

De vrijwilligers zijn de onmisbare schakel in de zorgverlening in de thuissituatie en in het hospice. Zij helpen bij de zorg aan de bewoner, verrichten licht huishoudelijke werkzaamheden, verzorgen de tuin Naast vrijwilligers heeft het hospice ook en aantal vast krachten in dienst.

Kosten

Aan het verblijf in het hospice zijn kosten verbonden. Voor iedere bewoner geldt een eigen bijdrage per dag. Dit bedrag dekt de kosten die direct aan het verblijf gekoppeld zijn, zoals de maaltijden en het gebruik van het linnengoed. Familie en vrienden kunnen tegen een vergoeding blijven eten. Ook kunnen zij gebruikmaken van de logeerkamer, waarvoor een bijdrage per nacht wordt gevraagd.

Waarom is ons initiatief belangrijk?

tuin

De overheid en de zorgverzekering helpen mee in de financiering van het hospice. er zijn toch en aantal zaken die extra geld kunnen gebruiken vertellen de medewerkers van het hospice. We hebben deze bijdragen kunnen gebruiken voor uitgebreid onderhoud en energie besparende maatregelen, Het volgende project waar we aan gaan werken is het opknappen van de tuin van de hospice en het het waarborgen van meer privacy voor de gasten. Hiervoor zijn extra bijdragen onmisbaar!

hospice

Waterlelie3