Het stokje doorgeven voor het goede doel

Stichting Estafetteloop haalt bijna drieduizend euro op voor kankerpatiënten

Honderd kilometer rondjes rennen voor het goede doel?

Deze opmerkelijke prestatie leverden de deelnemers aan de Estafetteloop Spijkenisse. Maar liefst 250 ronden werd er in juni jl. gelopen op de atletiekbaan van SPARK. De estafetteloop en andere acties van de gelijknamige stichting leverden een mooi bedrag op van € 2920,=. De opbrengst was ditmaal bestemd voor het Familiehuis Daniel den Hoed, een logeerhuis voor familieleden van kankerpatiënten die behandeld worden in het Erasmus MC.

estafetteloop Spijkenisse02

Elk jaar organiseert de stichting Estafetteloop loop-evenementen voor een goed doel. ‘We kiezen steeds een ander doel, waar mensen in Spijkenisse een binding mee hebben. Kanker is helaas iets dat ons allemaal raakt en het Familiehuis is een uitkomst voor diegenen die in de buurt van hun zieke familielid willen blijven’ aldus voorzitter Bob Westerduijn. Samen met Kees Gerritsen en Brigitte Ooms bracht hij zelf op 4 december jl. de cheque naar het Familiehuis waar hij hartelijk verwelkomd werd door Conny van der Pijl en Janny Kavelaar. ‘We zijn ontzettend blij met deze donatie. Daardoor kunnen we meer gasten de gelegenheid geven om dichtbij het ziekenhuis te zijn in een moeilijke periode van hun leven. We merken dat het mensen verlichting geeft als ze een eigen plekje hebben waar ze ook hun verhaal met lotgenoten kunnen delen’ aldus Van der Pijl.