De 100 kilometer van Spijkenisse

Op zondag 23 juni jongstleden is op de atletiekbaan van SPARK voor de eerste keer de 100 kilometer van Spijkenisse gelopen, georganiseerd door de Stichting Estafetteloop.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Om 8 uur zijn 6 teams met circa 50 atleten gestart onder zeer natte weersomstandigheden, gelukkig klaarde het in de loop van de dag op. De 100 kilometer is volledig op de 400 meter atletiekbaan gelopen. Dit betekent maar liefst 250 rondes per team! Het is een estafetteloop, het stond de teams vrij de wisselpunten te kiezen.

Het was een gezellige en spannende strijd met als winnaar het team met leden van de atletiekvereniging Spark aangevuld met leden van de Stichting Estafetteloop. Dit team legde de afstand af in 6 uur en 35 minuten, dit betekent een gemiddelde snelheid van 15 km/uur. De tijd was niet echt belangrijk, meedoen en de gezelligheid waren de sleutelwoorden bij deze loop. De dag werd afgesloten met een barbecue met de deelnemers.

Een succesvol evenement, aldus voorzitter Bob Westerduijn, volgend jaar zeker weer een estafetteloop. Wij denken eraan om ook andere afstanden toe te voegen, zoals bijvoorbeeld een marathon, 60 en 80 kilometer. Dit zou meer teams kunnen trekken, maar bijvoorbeeld ook ultralopers, dit zijn atleten die deze afstand alleen lopen.

De Stichting Estafetteloop organiseert dit soort lopen om geld in te zamelen voor lokale goede doelen. Dit jaar gaat de opbrengst naar het Familiehuis Daniel den Hoed. Bob Westerduijn is zeer tevreden over het resultaat van de geldinzameling, niet alleen sponsors en donateurs brengen geld binnen maar ook een collecte in Spijkenisse bracht een geweldig bedrag op. De Stichting Estafetteloop heeft middels deze activiteiten minimaal 2400 euro voor het Familiehuis bijeen gebracht. Het exacte bedrag wordt later bekendgemaakt en aan het Familiehuis overhandigd.

Plaats Team Tijd
1 Op’t Nippertje 6:31:58